Puntpaprika specialist
SweetPoint

Samen

Sleutel tot succes

1. Van een pionier in 1996 zijn we uitgegroeid tot de marktleider in de zoete puntpaprika. Begonnen met 700 m2 teelt waarbij we met een doosje onder onze arm naar de Engelse supermarkt Marks&Spencer gingen en ons product daar exclusief in de supermarkt brachten, zijn we in de loop der jaren uitgegroeid naar 20 hectare zoete puntpaprika in Nederland. 

De laatste jaren werken de afdelingen vaak los van elkaar en is er te weinig begrip voor elkaar, omdat niet goed duidelijk is welke kant we op gaan. Door dit "kijkje in de keuken" willen we duidelijk maken dat jullie onderdeel zijn van het geheel en we alleen met elkaar verder kunnen komen. 

 

2. In een markt waar we eerst monopolie positie hadden, is ons marktaandeel de laatste jaren verkleind door meer aanbieders op de markt.
Eigenlijk staan we nu op een kruispunt en moeten we kiezen waar we heen gaan.

 

 

 

 

3. Hebben we een visie?
Natuurlijk hebben wij een visie, die hebben wij als grondleggers altijd al gehad.
Maar het is veel belangrijker dat wij met een gedeelde visie aan de slag gaan.
De wereld veranderd snel, de sector waarin wij werkzaam zijn staat al een hele tijd onder druk.
SweetPoint heeft als bedrijf, en wij als aandeelhouders een hoop te verduren gehad. waarbij we de plotselinge dood van onze collega en vriend Joep Verdonk, mede grondlegger er als een mokerslag heeft ingehakt.
Maar dat alles neemt niet weg dat we ons geloof in het bedrijf en het product zijn kwijt geraakt. Integendeel....we staan hier nu aan het begin van het nieuwe SweetPoint...

4. Wij hebben de positie van marktleider heel lang anoniem gevoerd, en zijn we gekomen tot waar we nu staan. We zien de wereld en de markt snel veranderen, de consument veranderd, de retail en tussenliggende schakels moeten op deze veranderingen reageren.
Verse producten zijn en blijven heel belangrijk voor iedereen. Dit biedt kansen voor ons als leverancier. Daar moeten we gebruik van maken en onze positie pakken en uit de anonimiteit stappen.

 

 

 

5. Dit is een way of live, hier moet je in (willen) geloven. En hierin ben jij, is een ieder van ons, van het grootste belang.

 

 

 

 

 

 

6....dit vraagt om een gezamenlijke aanpak. We moeten daarvoor met elkaar dezelfde kant op kijken. Welke kant? Dit moeten we met elkaar bepalen. Keuzes maken! Bepalen wat je wel en niet meer doet om de juiste kant op te blijven gaan. Hoe jij bij kunt dragen, dat gaan we in de komende periode samen bepalen.

 

 

 

 


7. Door dit samen te doen, zullen jullie ervaren dat we tot veel mooie dingen in staat zijn. En wordt het voor jezelf ook leuker en uitdagender.

 

 

 

 

 

8. Willen wij de leider blijven? Ja, daar geloven wij in.
Door klantwaarde en toegevoegde waarde te kunnen bieden, dit te vermarkten, maar wat het belangrijkste is, om deze waarde daadwerkelijk waar te maken voor onze klanten.
Waar maken door een goed, smaakvol, kwalitatief product te leveren, in de justitie hoeveelheden, op het juiste tijdstip in de afgesproken hoeveelheden. We stellen onze klanten nooit teleur.

 

 

 

9. De passie heeft altijd al gelegen in het feit dat we anders willen zijn, anders te willen denken en anders te handelen.

 

 

 

 

 

10. We maken dit waar door te doen wat we zeggen en te zeggen wat we doen.
Medewerkers die elkaar maar ook onze klanten te inspireren, op alle vlakken kwaliteit bieden. En steeds meedenken op alle vlakken in het proces.

 

 

 


11. Laten we de handschoen met elkaar oppakken en elkaar versterken, inspireren en motiveren en samen het bedrijf SweetPoint vernieuwd op de kaart te zetten.

 

 

 

 

 

12. Onze eigenschappen, jullie eigenschappen? Door elkaars krachten te kennen en daar gebruik van te maken zal iedereen zich beter op z'n plek voelen en z'n steentje bij kunnen dragen.

 

 

 

 

13. Uiteindelijk draait het hierom...met elkaar dit mooie bedrijf een nieuwe impuls geven maar dit kunnen we niet alleen en hebben we iedereen voor nodig. Wees trots, wees een ambassadeur. Samen een droom, dezelfde droom.

 

 

 

 


14....wij zijn SweetPoint. niet Wim en ik samen, wij kunnen dit niet alleen.
Nee wij zijn met z'n allen SweetPoint, gedreven om samen te willen ontdekken en te groeien naar succes.

Contact ons